Minulle selkeästi hyvä tapa kirjoittaa on jättää otsikko viimeiseksi. Tuntuu miellyttävältä kun se ei ole rajaamassa ja antamassa suuntaa. En ole tajunnutkaan miten häiritsevää ja hallitsevaa on tuijotella otsikkoa ja miettiä kuinka saa tekstin pysymään otsikkoa vastaavana. Ihan samalla tavalla olen huomannut myös muiden asioiden kohdalla, että on kokeiltava ennen kuin tietää minkälaisen tunteen kokeilu saa aikaiseksi.

Olen esimerkiksi pitkään kokenut levottomuutta ja turhautuneisuutta enkä ole oikein saanut kiinni tunteiden syystä. Nyt sekin on selvinnyt. Olin kyllästynyt. Kyllästynyt elämäni tyhjään sisältöön. Sillä tyhjä se on ollut, vaikka samaan aikaan olenkin mennyt kuin viitapiru konsanaan. Mutta nyt menemisen laatu on muuttunut. Olen viime kesän aikana tehnyt oikeasti hyödyllisiä ja kiinnostavia, eteenpäinvieviä asioita. Tämän tajuaminen tulee sopivaan kohtaan pian alkavia opintoja ajatellen.
Olen selvästi ihminen, joka tarvitsee jotain muuta kuin ainaista pälätystä mieskuvioista, ryyppyreissuista, hauskoista sketseistä tai hyvistä biiseistä. Tarvitsen todellakin laaja-alaista pohdintaa, keskusteluja, tietoa ja projekteja sun muita asioita, jotta mielenkiintoni tätä elämää kohtaan pysyy yllä. Minun on kehityttävä ja mentävä eteenpäin. Se kuuluu perusluonteeseeni. Kynnysten ylitys. Haasteiden voittaminen. Tällä en tarkoita, että haluaisin esim. uraputken ja johtoaseman vaan haluan löytää kiinnostavia asioita elämääni ja haastaa itseäni kehittymään. Haastaa itseäni tietämään.

Annoin muutama päivä sitten eräälle ystävälle palautetta hänen runoistaan, jotka mielestäni olivat erittäin hyviä. Hänen vastauksensa lämmitti mieltäni. Hän oli otettu palautteesta sekä sen laadusta. Hän mainitsi viestissään, että näkee nyt minustakin uuden puolen ja että palaute osui hänen sieluunsa. Tämäkin ajoittui juuri sopivaan kohtaan elämässäni, sillä itsevarmuutta kaipaan nyt kun olen astumassa yliopiston ihmeelliseen maailmaan. 

Haluan vielä sanoa, että olen niin onnellinen siitä, että minulla on niin hyviä ystäviä. Eräskin ystäväni lähetti minulle pari levyä aivan yllättäen. Tämä piristi kovasti mieltäni ja on aika harvinaista, että joku tekee tuollaisia ihania tempauksia. Olen kiitollinen ystävistäni. <3